Je maakt nog geen gebruik van een CRM systeem. Het is tijd dat je dit wel gaat doen! Kom alles te weten over alle mogelijkheden voor een CRM systeem. Vanwege deze 4 redenen snap je niet waarom je niet eerder met een dergelijk systeem bent gaan werken.
1: Breng je relaties in beeld
CRM staat voor Customer Relationship Management. Een CRM systeem is dus een systeem voor relatiebeheer. Je kan in dit systeem al je contacten beheren. In een handig overzicht kan je zien wie je klanten zijn en met welke opdrachtgevers je samenwerkt. Alle belangrijke e-mailadressen, telefoonnummers en adressen worden in dit systeem beheerd. Een echte aanwinst dus. Je zal een hoop tijd besparen en meer overzicht krijgen.
2: Automatiseer alle processen rondom relatiebeheer
Door van een CRM systeem gebruik te maken kun je alle gegevens op een centrale plek invoeren. Elk proces dat met relatiebeheer te maken heeft kan je met het systeem volgen. Denk hierbij aan betalingsgegevens, contactgegevens en dossiers. Omdat alles met elkaar samenhangt hoef je steeds maar in een kolom iets aan te passen. De rest verandert vanzelf mee.
3: Inzicht in verkoop en inkoop
Ook de inkoop en verkoop van producten kan je in een CRM systeem beheren. Koppel handig alle verkoopgegevens aan je klanten. Zo heb je in een keer een overzicht van welke producten nog moeten worden geleverd. Ook zie je welke klanten hun producten al ontvangen hebben en of er al betaald is.
4: Marketing en CRM
Nog een reden om een CRM systeem aan te schaffen is de marketingtool. Via het relatiebeheer koppel je belangrijke mails, promotie en nieuwsbrieven aan je klanten. Op vaste tijden worden belangrijke briefings rondgestuurd en zo zijn je klanten direct op de hoogte van jouw meest recente aanbod.