Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Optimaliseer jouw website

Om een website zo goed mogelijk te optimaliseren, moet de website onder andere responsive zijn. Dit betekent dat de website op een computer, smartphone of bijvoorbeeld een Ipad goed te openen is. Je denkt bij website optimalisatie ook aan een kruimelpad. Dit is een navigatiestructuur wat vaak wordt toegepast bij websites. Aan de bezoekers van de website laat je zien waar ze zich op jouw website zijn.

Het gebruik van afbeeldingen hoort ook nog bij website optimalisatie. Afbeeldingen worden gezocht via pixabay en hier staan afbeeldingen die gebruikt kunnen worden voor commercieel gebruik. Om de afbeelding in de zoekmachine terug te laten komen, wordt er gebruik gemaakt van alt tags.
Na de optimalisatie van je website wil je weten wat voor waarde je website heeft en hiervoor gebruik je Mozbar. In Mozbar kan je zien wat de DA (Domain Authority), PA (Page Authority) en de Spam-score van de website is. Met de waarde kan je conclusies trekken om bijvoorbeeld meer content te schrijven.
Als je een goed geoptimaliseerde website hebt is Google My Business ingevuld. In Google My Business staan de bedrijfsgegevens in een handig overzicht aan de rechterkant van Google. In één oogopslag kan je zien wat het telefoonnummer, naam bedrijf, adres en de openingstijden van het bedrijf zijn. Een SSL-certificaat is noodzakelijk om een goed geoptimaliseerde website te hebben. Als je een SSL-certificaat hebt, is je website veilig. De informatie van en naar je website en server zijn dan veilig.

seo

Als er meer links naar een website leiden, wordt de Citation Flow van de website hoger. Hierbij wegen inkomende links vanaf URL’s met een hogere Citation Flow zwaarder dan inkomende links met vanaf URL’s met een lager Citation Flow. Trust Flow geeft met een getal aan hoe betrouwbaar een URL is. Hoe hoger het getal, hoe betrouwbaarder een URL is.

Een onderdeel van SEO zijn keywords (zoekwoorden). Met long tail keywords worden zoekwoordzinnen met 3 of meer zoekwoorden bedoeld. Hoe meer zoekwoorden, hoe specifieker er wordt gezocht. Google kent verschillende Algoritmes: Penguin, Panda en Hummingbird.
Je kan een algoritme negatief beïnvloeden. Dit gebeurt met black hat SEO. Je beïnvloedt het algoritme van Google negatief als je de website niet volgens de regels van Google optimaliseert.

Een slug is een gedeelte in de URL. Het is het gedeelte wat na de domeinnaam komt. Een USP is een Unique Selling Point waarbij jij je als bedrijf onderscheidt ten opzichte van je concurrenten. Een USP zegt iets over bijvoorbeeld een product wat jij als bedrijf verkoopt.